ROZHOVOR
Phuture Traxx: "Nemyslím si, že by Německo bylo centrem elektronické scény..."
V pátek 18. listopadu se v České republice vůbec poprvé představí německý techno producent, promotér, DJ a label manažer v jedné osobě Phuture Traxx, který je známou personou na tamní elektronické scéně. V souvislosti s jeho první návštěvou jsme ho vyzpovídali a podrobně probrali jeho aktivity, zážitky z nedávné brazilské tour, německou elektronickou scénu a mimo jiné i to, jaká párty pro něj byla ta nejlepší a která naopak ten největší propadák. Hezké čtení!
Prozraď nám, na čem zrovna makáš, Dane?
Zrovna teď jsem hodně zaneprázdněný... Mám spoustu starostí s naplánovanými akcemi, na kterých spolupracuji a samozřejmě i hodně práce ve studiu, s labelem a s DJingem vůbec. Co se týče akcí, tak 25. prosince připravujeme jednu vánoční párty a na Nový rok hned dva velké festivaly, které patří v našem regionu mezi ty nejlepší. Účast mi potvrdili lidi jako Sven Vath, Monika Kruse, Len Faki, Format:B, Extrawelt a spousta spousta dalších. Kromě toho teď makám na propagaci našeho nového titulu Lemonade, který se před nedávnem objevil na Beatportu a který kromě originálu obsahuje i dva remixy.
V České republice se představíš v rámci vystoupení v pražském Pekelným baru a ostravském Fabricu vůbec poprvé. Prozraď našim partypeople alespoň něco málo o sobě...
Můj nick Phuture Traxx se tak trochu odvíjí od mé práce a aktivit DJe, producenta a label manažera. Když se podíváme do minulosti, tak jsem byl vlastně zpočátku klasickým návštěvníkem akcí, ale za poměrně krátkou dobu jsem se stal DJem a stylově jsem se pohyboval a pohybuji někde na pomezí stylů tech house, techno a minimal. Společně s mým kolegou vydávám například na značkách Trapez, Aglie, Italo Business a spoustě dalších. Kromě toho se starám i o své vlastní labely Neverending a Crash Tune Recordings a mou další aktivitou je projekt S.P.T., v němž působím se svým parťákem Simillou. Je toho opravdu hodně, ale jsem moc rád, že moje práce je v úzkém spojení s hudbou!
Koukám, že se fakt nenudíš... Před několika týdny jsi byl na turné v Brazílii. Kde všude jsi vystupoval a jaký je tvůj názor na brazilskou taneční scénu a kulturu vůbec?
Byla to má první tour v Brazílii a jsem šťastný, že jsem tam mohl vystoupit. Během dvou týdnů jsem si tam zahrál pětkrát a to v klubech D-Edge, Hot Hot, Tonk, Fire a na párty Lux v Sao Paulu. Mým útočištěm bylo právě Sao Paulo, které je vážně ohromné! Může mít něco mezi dvacetitřemi až pětadvaceti miliony obyvatel, patří mezi deset největších měst světa a je zde spousta klubů, kde se hraje elektronická hudba. Například D-Edge je fantastický - jeden z těch nejlepších klubů, kde jsem hrál. Další zajímavé vystoupení bylo v Manaus, což je hlavní město provincie Amazonas nedaleko Amazonky. Bylo to něco úžasného vidět ty pralesy a džungli na vlastní oči, přátelské lidi, kteří skvěle reagují na hudbu, a všechny ty krásné holky - asi tak nějak bych popsal Brazílii ve zkratce. (smích)
Pocházíš z Německa, které je momentálně centrem evropské a dalo by se říci, že i světové elektronické scény. Pověz nám o tom něco bližšího, ať můžeme nahlédnout tak trochu pod pokličku...
Abych řekl pravdu, tak si úplně nemyslím, že by Německo bylo centrem evropské nebo světové elektronické scény, ale faktem je, že máme bohatou historii, co se této hudby týče. Je u nás spousta velkých labelů, skvělých producentů a umělců, kteří se zde narodili, nebo zde momentálně žijí. Německo má kvalitní scénu, ale ne tu nejlepší... V minulosti to tak bylo, ale aktuálně je centrum těch nejlepších akcí hlavně v Berlíně, do něhož to mám 850 kilometrů. Pro mne je daleko zajímavější vystupovat mimo Německo. Například Bulharsko ve mně zanechalo daleko silnější zážitky než jakákoli párty v Německu. Loňské vystoupení v Rusku stálo taky za to. Jsem rád, že v Německu žiju, pracuju, ale centrum veškerého dění, co se elektronické scény týče, opravdu nejsme. Je spousta jiných zemí, ve kterých se opravdu něco děje, a určitě je musíme sledovat...
V uplynulých letech ses kromě mnoha velkých a prestižních akcí objevil i u nás na dobře známém festivalu Time Warp. Troufám si tvrdit, že tato párty je jakýmsi fenoménem pro partypeople z celého světa. Jaká je vlastně její historie?
Za tu dobu, co tahle akce existuje, jsem měl tu čest na ní jednou hrát a Time Warp už má vážně vybudované hodně slušné jméno. Team lidí, který na něm pracuje, je opravdu na profesionální úrovni a každý ví, co dělá a proč to dělá. Po organizační stránce je to vážně špička, k tomu nejlepší zvuk, světla a vlastně i samotní zaměstnanci. To všechno dělá tuto mega akci opravdu jedinečnou a jenom díky tomu je také Time Warp rok od roku lepší a lepší. Jak jste si možná všimli, Time Warp expandoval také do Itálie nebo Holandska a my samozřejmě v rámci partnerství mezi promotéry tento festival podporujeme, jak jen to je možné!
Ke dnešnímu dni už ses stihl představit Asií počínaje přes Evropu až po Ameriku... Jaká párty pro tebe byla jednoznačně ta nej a jaká naopak ta úplně nejhorší. Ale upřímně! (smích)
Je pravdou, že jsem absolvoval nespočet super vystoupení, ale na druhé straně samozřejmě i spoustu těch hrozných... Hodně rád hrávám v Indonésii, Japonsku a Rusku a právě Indonésie už je jako můj druhý domov a rád tam jezdívám i na dovolenou. V průběhu tří let jsem tam absolvoval už sedm šňůr a pokaždé tam strávil tři až čtyři týdny. Je ale spousta jiných míst, kam se rád vracím a třeba letos jsem si užil pár skvělých vystoupení v Bulharsku. To byl fakt úlet, na který jen tak nezapomenu! Na druhou stranu jsem měl i špatné zkušenosti. V jednom asijském klubu za mnou přišel majitel s tím, že je to moc velký underground a ať hraji něco víc komerčního a tak jsem jeho přání akceptoval a začal vytahovat interprety jako Tocadisco, Mark Knight, Moguai a podobně, což je oproti tomu, co obvykle hrávám, komerční až běda. On si však představoval Davida Guettu nebo Martina Solveiga, které jsem s sebou fakt neměl. Konec tohoto příběhu byl zhruba po čtyřiceti minutách, kdy mne vystřídal rezident této noci a začal zmiňované interprety samozřejmě hrát. (smích) To byl opravdu jeden z těch horších momentů během cestování po světě...
Jsi také promotérem už poměrně známých akcí Big Bang. Představ nám je trochu...
Big Bang funguje od roku 2000 a pořádáme dva až tři mejdany za rok, nejčastěji na jihu Německa v Lahru. Máme tam výborný klub a pravidelně zveme umělce, jako jsou Carl Cox, Sven Vath, Laurent Garnier, Jeff Mills, Dave Clarke, Marco Carola a další. Big Bang se obvykle koná na čtyřech pódiích a kapacita je kolem tří tisícovek návštěvníků. Jsem rád, že máme spoustu pozitivních reakcí a více už o téhle akci najdete na: www.bigbangevent.de.
Jak dlouho vám trvají přípravy?
Makáme usilovně každý den několik hodin po celé tři dlouhé měsíce. Chceme totiž z téhle akce udělat úspěšný mejdan a taky značku, která bude mít u lidí respekt. Bookingy jednotlivých DJs obvykle řešíme půl roku dopředu, ale ta nejtěžší práce nás samozřejmě čeká zhruba tři měsíce před akcí...
Zmínil jsi i práci na tvém vlastním labelu... Dostáváš hodně promo tracků od nových talentovaných producentů?
Pravidelně dostáváme spoustu tracků pro Neverending Records i Crash Tune Recordings, ale ne vždycky je ta kvalita prvotřídní... Další věcí je, že muziku, kterou vydáváme, musíme mít sami rádi a musíme o ní být přesvědčeni, že se jedná o absolutní bomby! O fungování obou labelů se staráme ve třech a občas je fakt problém, abychom se domluvili, zda novou věc vydat, či nevydat... Jednou mám pocit, že je to super skladba a ostatní jsou proti, jindy je to přesně naopak. Každopádně mezi těmi, kteří nám svá dema posílají, se najde i spousta nadaných a talentovaných producentů, kteří dokáží příjemně překvapit.
Co musí takový track splňovat, aby měl u vás úspěch a později jste ho vydali?
Nejde o dobrou nebo špatnou muziku. Každý má k hudbě odlišný přístup a jinak ji cítí. My v podstatě hledáme věci, které jsou silné, plné atmosféry a na parketu tak budou skvěle fungovat. Výhodou samozřejmě je, když je interpret známý, ale pokud se nám dostane do rukou opravdová pecka od někoho méně známého, rádi ji vydáme!
18. a 19. listopadu vystoupíš historicky poprvé v České republice. V pátek to bude v Pekelným Baru v Praze, v sobotu v ostravském Fabricu. Navšívil jsi Českou republiku už někdy předtím jako pouhý turista?
V Praze jsem byl jednou, ale před mnoha a mnoha lety. To může být tak deset let zpátky... Vzpomínám si na ten známý Karlův Most, romantický hotel na kopci, ze kterého jsem viděl na Staré Město a klub Duplex, kde jsme si s kamarády udělali opravdu nevídaný večírek. (smích)
A máš nějaký přehled o české scéně?
Příliš o ní nevím, ale občas jsem si zahrál s Luccou nebo s Ladidou. Obě na mě působily velice mile a samozřejmě také jako velké profesionálky. V paměti mám bohužel jen ty umělce, se kterými jsem někdy vystoupil, ale polepším se... (smích)
Co si pro české publikum připravíš?
Všichni se můžou těšit na set od minimal techna až po našlapané techno tracky a samozřejmě také na nová proma a nevydané věci!
Co tvé plány do budoucna?
Rád bych dál pokračoval v naplnění svého motta: "Žít si svůj sen" a vystupoval po celém světě. Jedno z mých velkých přání je, že si otevřu svůj vlastní klub. V budoucnu na tom určitě zapracuju a uvidíme... Zatím budu dělat všechno pro to, aby se mi to jednou podařilo.
Ptal se Subgate v listopadu 2011.
foto: archiv
DJ, producent a promotér Phuture Traxx se historicky poprvé představí v České republice a to 18. listopadu v pražském Pekelným Baru a v sobotu 19. listopadu v ostravském klubu Fabric!